În luna aprilie 2023 am organizat la Iași un eveniment de wellbeing unic în zona Moldovei, în care practicieni din HR, manageri, antreprenori, coordonatori de echipe, psihologi și profesioniști din diferite domenii au împărtășit metode și cunoștințe ce contribuie activ la îmbunătățirea stării de bine a oamenilor și, implicit, la eficiența activității acestora în companii.
Subiecte abordate în cadrul evenimentului
În cadrul Work Wellbeing Conference au fost prezenți speakeri ce au împărtășit informații pe diverse de teme de interes pentru participanți:
- Siguranța psihologică în cadrul echipelor (Andreea Chirilă)
- O călătorie spre wellbeing (Carmen Teodorescu)
- Ergonomia și confortul la locul de muncă (Liviu Souca)
- Redefinirea normalității: abordare umană a proocselor de HR (Cristina Sîrghe)
- Work from office – soluții pentru angajatori și angajați (Codrin Apostol & Simona Luncanu)
- Performanța în lumea VUCA: o schimbare de paradigmă către sănătatea mentală (Andreea Negruți)
- Mitul “employer branding” (Florin Mare)
Speakerii primei ediții Work Wellbeing Conference:
Andreea Chirilă este co-fondator Optimind – servicii de psihologie pentru companii, psihoterapeut integrativ și doctor în psihologie.
“Lucrul Optimind cu oamenii din companii a scos la iveală o serie de dificultăți din zona siguranței psihologice. Modul în care Optimind contribuie la reglarea acestor dificultăți este acela de a ne asigura că, pornind de la sinele fiecăruia, indiferent că vorbim despre angajați sau angajatori, readucem, prin tehnici specifice, siguranța psihologică, iar aceasta poate fi extinsă, ulterior, și la nivel de relații inter-colegiale, de echipe, pentru ca, mai apoi, să fie preluată și la nivel de cultură organizațională. A acorda atenție siguranței psihologice și la nivelul echipelor de management va fi o situație win-win – prin intermediul căreia atât productivitatea, cât și commitment-ul angajaților vor crește, în mod firesc.”
Carmen Teodorescu este manager, trainer și facilitator cu 20 de ani de experiență în industria IT, fondator Soft Education.
“Călătoria spre wellbeing nu este o cursă de viteză, ci o aventură de lungă durată. Descoperim rețeta pentru o viață împlinită: mișcare, adaptare, dezvoltare, diversificare, colaborare și transformare – ingrediente simple pentru a trăi bine și sănătos pe toată durata vieții noastre.”
Liviu Souca este managing partner la Hansen (fondată în 2003), pasionat de sport, artă contemporană și tehnologie, cu o vastă experiență în domeniul design-ului de birou și al ergonomiei.
“Partea de ergonomie e puțin înțeleasă și exploatată de companiile românești. Aceasta este importantă pentru a ne asigura ca angajații să trăiască într-un mediu sănătos, în așa fel încât să evităm absenteismul și să putem munci, fericiți, la birou. Pe lângă alți factori, ceea ce asigură lucrul acesta este modul în care angajații se simt la birou – scaunul pe care stau, înălțimea ecranului, lumina din încăpere, temperatura, zgomotul – toate acestea țin de ergonomie și creează starea de bine sau starea de rău la birou.”
Cristina Sîrghe are peste 10 ani de background în jurnalism și o pasiune pentru relațiile interumane.
“Un proces de cunoaștere dintre o companie și un candidat poate fi comparat cu un „blind date”, în care fiecare parte dorește să descopere cât mai multe despre cealaltă, în vederea evaluării relevanței unei relații profesionale. Atât candidații, cât și angajații își doresc experiențe memorabile în cadrul companiei, nu procese riguroase.”
Codrin Apostol este managing partner la APK Group și deține o experiență de peste 10 ani în real estate.
“Mă înspăimântă un viitor definit de work from home. Ne confruntăm cu o creștere alarmantă a anxietății și a depresiei în rândul angajaților. Dacă vrem să combatem acest fenomen, să întoarcem angajații la birou, trebuie să satisfacem nevoi, nu simple curiozități. Soluțiile noastre încep de la o profilare psihologică a angajaților, continuă cu identificarea nevoilor personale și abia ulterior propunerea unui model arhitectural care să conținã facilități specifice profilului angajatului.”
Andreea Negruți este psihoterapeut, coach și talent leader. Andreea este specializată în design-ul și managementul ecosistemelor HR, în construirea organizațiilor / echipelor de engineering și în executive coaching.
“Dacă ne dorim să performăm în lumea VUCA menținându-ne sănătatea în parametri optimi, va trebui să lărgim paradigma clasică – dedicată skill-urilor și contextului performanței – și să introducem pe agenda organizațională subiecte precum sănătatea mentală și dezvoltarea personală. Schimbarea de paradigmă constă în modificarea etichetei atașată acestor programe din „nice to have”, în „must have”.”
Florin Mare este fondator al agenției de branding și comunicare Boomerang. Florin analizează încă din 1999 modurile de manifestare a companiilor, construiește strategii de brand și definește identități de brand, pe care le dezvoltă și implementează.
”Consider o acțiune de branding ca fiind reușită atunci când inspiră, motivează și unește oamenii din cele trei publicuri principale ale unui brand – clienții, partenerii și, foarte important, angajații. Provocările cu care se confruntă momentan piața forței de muncă din România, în special cea din IT, au forțat scoaterea din context a așa-numitului “employer branding” și transformarea acestuia într-un tip de campanie promoțională de angajări, într-o listă de beneficii comunicate intens, dar, de multe ori, nesustenabilă. Identificarea și formularea unui sistem de valori urmate de recrutarea oamenilor care sunt pe aceeași frecvență vor permite tuturor o manifestare autentică ce contribuie la eficiență și perfomanță în companie.”
Simona Luncanu este co-fondator Optimind – servicii de psihologie pentru companii, psiholog clinician și psihoterapeut integrativ, cu o experiență de 20 de ani. Simona este specializată în diferite forme ale psihoterapiei, inclusiv somatoterapia, psihoterapia cognitiv-comportamentală și psihoterapia integrativă.
”Conferința Work Wellbeing organizată de Optimind a fost o confirmare a faptului că acest gen de manifestări sunt absolut necesare și că pot creiona o altă perspectivă care să conducă spre abordarea altor provocări profesionale, spre conștientizarea obiectivă a realităților actuale și către îmbunătățirea aspectelor ce țin atât de sfera personală, cât și de cea profesională. În acest fel, suntem încurajați ca, în cadrul manifestărilor ulterioare, interesul și noutatea informațiilor să fie cel puțin la fel de provocatoare.”
Mulțumim speakerilor, sponsorilor și participanților pentru prezența și implicarea în cadrul Work Wellbeing Conference! A fost un eveniment interactiv, care a reunit specialiști din diverse domenii, ce ne-au împărtășit din experiența lor profesională, punctând modalități eficiente de a susține, deopotrivă, wellbeing-ul și productivitatea.
Optimind oferă servicii de psihologie pentru companii, utilizând metode și tehnici din psihoterapie, astfel încât oamenii să se dezvolte, să colaboreze eficient și să aibă atitudinea și nivelul de energie optime.